Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Saturday, March 31, 2012

Pasar Malam - tempat yang dielakkan

1. Terlalu sesak

Kebiasaanya, pasar malam terlalu penuh dengan orang ramai, yang mana akan menyebabkan keadaan sesak. Dengan ruang yang sempit, kadang kadang terlanggar bahu orang lain. Membuatkan aku betul betul tidak selesa.

2. Terlalu panas

Biasanya, aku pergi pasar malam pada waktu petang (memandangkan aku boleh keluar sampai pukul 7pm), dan terasa sangat panas. Aku pulak memang jenis tak tahan panas dan aku tidak suka berpeluh (dalam keadaan aku berpakaian kemas, kalau aku dengan t-shirt dan track suit, aku tak kisah.. maen lumpur pun aku sanggup.ekekekeke)

3. Terlalu berbau

Yang ini memang aku tak leh nak tahan. Bau makanan, (me goreng, nasik goreng, goreng goreng), bau buah (?), bau barang basah (ikan, sotong, ayam, daging), bau bawang (sedap :p), bau manusia (erkkk). Bila semua bau ini bercampur, kepala aku yang memang dah sedia ting tong ni bertambah ting tong jadinya. Berpinar pinar, siap leh nampak bintang lagi tu.

4. Terlalu banyak pilihan

Aku tak reti memilih. Aku jenis yang kalau aku dah masuk kedai yang pertama dan aku jumpa barang yang aku cari dan memang dalam bajet aku, aku memang akan terus beli (tanpa pandai menawar harga barang atau survey barang kat tempat lain). Huhuhu.. aku rimas bila terpaksa pusing tempat banyak kali :p Dan yang paling penting, aku kesian bila tengok muke peniaga tu hampa kalau aku berlalu pergi tanpa membeli apa apa :)

5. Terlalu banyak makanan sedap

Ini akan menghabiskan duit aku yang serba serbi tak de ni.. Warghh.. Ini adalah di antara alasan yang paling aku tidak suka. Oleh itu, jauhi la pasar malam.. Kuang kuang kuang... :p


0 comments:

Post a Comment