Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Thursday, March 8, 2012

Madah Berhelah

Cinta ibarat benih, perlu disiram dengan kasih sayang, dibaja dengan kepercayaan agar ia mekar abadi "



" Andai masa boleh diundur, sudah pasti mannusia tidak akan pernah belajar dari kesilapan "


" Hargai apa yang ada di depan mata, kerana kadang kala kita tidak tahu berapakah nilai sebenarnya "

" Jangan dipaksa diri sendiri untuk menyintai orang yang tidak pernah peduli, seharusnya belajar melupakan kerana melepaskan dia pergi juga tanda kita menghargainya "


p/s : kehilangan atau kekecewaan akan mengajar kita untuk lebih menjadi dewasa. Usah terlalu bersedih dengan apa yang terjadi. Allah tidak akan menguji hamba-Nya lebih dari kemampuannya. Menyintai seseorang pasti sangat menyakitkan jika orang yang dicintai itu mengkhianati kepercayaan yang diberi. Segala nista dan caci maki kita berikan padanya, namun pernahkah kita muhasabah diri, kenapa perkara itu berlaku? Salahkah dia kah? Atau kita? Setiap mahkluk yang Allah cipta itu pasti ada pasangannya agar mereka tidak kesunyian. Jika belum terjumpa atau terjumpa yang salah, usah gundah.. kerana pasti ada ganjaran untuk orang yang bersabar.

0 comments:

Post a Comment