Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Thursday, April 5, 2012

Dikala aku leka

Kenapa aku jarang sangat menyukai perempuan? Sebab aku rasa perempuan ini boleh merampas segala kesayangan aku. Sebab kadang kadang keinginan aku dengan perempuan mungkin sama. Dan, aku sangat kecewa bila masa aku dalam kesibukan, yang masa dulu aku tidak pernah ada kesempatan untuk online, orang lain mengambil kesempatan di atas ketiadaan aku. Wajarkah aku cemburu, wajarkah aku berebut? Aku cuba sekarang, cuba untuk menjadi yang terbaek, bahkah lebih baek dari yang terdahulu. Bila aku lihat hasil tangan yang tidak berapa matang, (review blog lama memang banyak memberi kesedaran kepada aku), aku mula menjadi malu. Aku sedar kenapa aku lebih banyak keseorangan, sikap tidak sabar dan tidak matang yang sering membuatkan aku begitu bodoh dan seolah olah badut di hadapan orang lain. Aduh ! Kadang-kadang aku cuba untuk mengawal diri sendiri. Terutamanya hot temper aku. Ditambah lagi dengan keadaan aku bebas menunjukkan siapa diri aku di hadapan kawan kawan. Memang susah, tapi aku mencuba. Bukan senang aku nak tepis niat niat jahat dalam kepala otak aku ni. Huhu ~ sampaikan rasa pedih itu mencucuk ke dalam hati. Taw apa ayat yang selalu aku gunakan untuk menenangkan diri sendiri? Sabar sayang, kalau dah ketentuannya begitu, sejuta kali kau menolak, ia tetap akan terjadi juga. 

Tolong lah aku...doakan semoga aku menjadi seorang yang sabar dalam menangani perkara, dan bukannya cepat melenting, aku tak larat nak sakitkan hati sendiri lagi, aku tak larat nak melihat sesuatu yang memedihkan mata.

0 comments:

Post a Comment