Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Saturday, May 11, 2013

Dunia yang terkadang kelabu

Saat dan ketika ini, saat aku menaip dengan keypad Mr. Iphone, fikiran sangat bercelaru.. Sesak, penuh dengan bebanan yang sebenarnya aku tidak tahu puncanya dari mana.. Mungkin, tertekan dengan hari yang semakin mendekat turut mempengaruhi hati dan perasaan.. Seperti biasa, bila dalam keadaan yang seperti ini, yang aku harapkan hanya tidur sepanjang hari atau mungkin "bermain" air.. Hehe.. Hari hari terakhir, aku tempuhi dengan tidak begitu cemerlang.. Disebabkan aku ponteng kelas malam, pertama disebabkan setiakawan yang aku pegang, dan yang kedua, aku diserang gastrik pula pada malam tersebut.. Setiakawan yang aku pegang hanya kerana tidak sanggup melihat kawan yang pergi mengadu berkenaan dengan pengajar tentang kehadiran kelas yang tidak sepatutnya.. Tindakan yang kurang bijak bila seorang guru sanggup mengorbankan waktu tidurnya tetapi ini pula balasan yang mereka beri. Aku terpaksa mengalah dengan situasi tersebut, lagipun malam itu aku memang agak penat.. Huhu~ 


Jadi, pagi tadi, aku ambil bahagian dalam kelas, tahu aku bukan lah pandai sangat.. Nak harapkan "goreng" saja.. Takut nanti tersalah goreng, hangus pula.. Sayu pula bila melihat guru berkecil hati dengan karenah rakan seperjuangan yang kadang kadang pada mata aku ini tidak berjuang ke arah sesuatu yang bagus. Sangat sedih.. Tapi apakan daya, kita masing masing punya citarasa yang berbeza :P mengharapkan minggu depan aku lalui dengan penuh cemerlang.. Ini jalan yang aku pilih.. Jalan yang aku impikan dari kecil, yang Mami terapkan dalam jiwaku.. Sangat harapkan doa semua semoga aku tempuhi Final Exam Basic Jururawat Masyarakat dengan jaya.. Sekian :)





0 comments:

Post a Comment