Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Thursday, June 6, 2013

Lagi lagi Drama korea

Malas nye... Argh.. sekali lagi fikiran aku dikuasai oleh drama korea ini sehingga sanggup menghabiskan duit yang ada semata mata untuk mendownload drama. Arghh.. Stress pula jadinya. Me too Flower, satu drama yang dalam proses 'penyerapan'. Heroin yang kekurangan kasih sayang, yang berasal dari keluarga yang tudak tentu hala. sedikit sebanyak ianya agak similar dengan aku. Berpura pura kuat untuk menutupi hati yang lemah, ketawa untuk menyembunyikan sedih. Berharap akan berjumpa dengan manusia yang lebih baik. Cuma bezanya, heroin tu setia kot. Hahaha.. Aku tidak mampu untuk setia dengan sesuatu yang menyakitkan hati, aku lebih suka dengan sesuatu yang sentiasa menggembirakan. That is why, aku prefer hidup sendiri. Untuk aku duduk diam, tinggal dalam rumah bukan sesuatu yang senang, bukan drama drama ini membuatkan aku melekat dengan lappy untuk masa yang lama. Tanpa sedar, waktu berlari meninggalkan aku. Lappy dan drama menjadi 'kekasih' terbaru aku. Wahahaha.. Parah. Cuma kadang kadang, ada di antara yang tidak dapat memahami bagaimana untuk aku survive sehingga aku berada di tahap sekarang.

Tidak mengapa. Aku terlalu biasa dilabel sebagai seorang manusia yang agak 'teruk'. Jadi aku tidak kisah. Dan sekarang, aku telah memulakan proses mendownload drama "Coffee House". Satu drama humor yang terselit sedikit nilai moral iaitu "Jujur". Hehehe.. Bukan senang kan, untuk kita mengembalikan kepercayaan orang, dan bukan senang mencari sesuatu yang telah hilang. Bukan senang nak bina semula, dan bukan senang juga untuk meninggalkan sesuatu begitu sahaja. Itu kehidupan. Dan kadang kala, ada masa aku sangat berputus asa dengan apa yang aku ada. Mungkin bagi orang lain, aku punya daya tarikan yang sangat kuat, bak kata pegawai atasan, dalam kolej aku mungkin seorang otai. Ah.. personaliti yang sebegini banyak mengundang masalah kepada aku. Terlalu berani bersuara. Membuatkan aku seolah oleh menajdi papan dart atau speaker untuk yang lain. bukan Senang juga untuk aku harapkan patner hidup aku terima semua ini.

Tetapi, dalam banyak banyak drama yang aku review, My Boss My Hero adalah yang terbaik. Seorang gangster yang terpaksa menghadapi alam persekolahan, dan dalam masa setahun, dia terjumpa akan bermacam perkara yang dia tidak pernah tahu sebelum ini. Itu keajaiban. Dan untuk aku mengharapkan kejadian yang serupa, mungkin sangat mustahil

Okay. End .

Nak cerita pula tentang tanggapan orang terhadap aku. Ahaks.... Hari (6.6.2013) sepatutnya aku bercuti, public holiday untuk Negeri Sembilan, dan disebabkan aku bercuti pada hari sabtu selepas Wesak Day tempoh hari, aku terpaksa ganti cuti. Nak dijadikan cerita, lecturer datang ke hospital untuk memastikan kami semua ada. Dan, memang nampak muka dia lega bila dia dapat tahu aku ada dalam hospital. Nampak sangat lah dia akan suspek aku yang melarikan diri sehingga dia tidak sedar, salah seorang rakan aku telah pun balik awal. Uwaa.. ini tidak adil. Tapi tidak mengapa, aku sudah terlalu biasa bila orang sekitar menganggap aku sebagai troublemaker... tanpa mereka tahu, aku adalah siapa. Adios.. baju sekolah lom basuh lagi.. huk huk huk.. korean drama lah punya angkara ni. Adehh.thanks for reading ya...tata



0 comments:

Post a Comment