Salam.. selamat Datang ke teratak usang seorang pejuang. Ku titipkan khas buat rakan rakan yang dikasihi, mereka yang sentiasa diingati dengan doa tulus ikhlas, semoga kita mendapat apa yang diusahakan. Tq

Thursday, April 25, 2013

Milo Kosong Ais

Idea tiada. Terlalu kosong. Kepala sesak dengan ilmu yang dipaksa masuk ke dalam kepala otak. Huh. Sakit. Perit, terasa nak pecah pun ada. Jadi, untuk mengurangkan rasa stress yang aku alami lebih lebih lagi dalam masa dua hari ini, aku mula review balik blog blog lama aku sebelum ini. Baru perasan, sebenarnya aku terlalu banyak mendedahkan diri aku tanpa aku sedari. Mungkin tidak terlalu bagus untuk aku agaknya. hahaha

Semalam, aku menerima panggilan dari Bilik Gerakan Lambaian Sarawak, yang menyatakan bahawa nama aku berada dalam senarai balik ke sarawak secara percuma. Jika semalam perasan teruja itu membuak buak, hari ini, perasaan teruja yang membuak itu kembali suram. Management kolej seakan akan tidak membenarkan aku pulang, disebabkan jadual flight aku yang mengganggu hari bekerja yang mana aku harus berada di dalam kelas ketika itu. Hargh! Pening kepala di buatnya. Sakit hati pun ada. Akhirnya, aku serahkan kepada kekuasaan Allah SWT, kun faya kun. Kalau jadi, maka jadi lah. 

Sebenarnya aku sangat berterima kasih kepada seseorang yang membantu memasukkan nama aku dalam senarai tersebut. Biar saja lah aku gelar dia Milo Kosong Ais, comel kan? Hahaha.. Kawan baru yang aku kenali, orang senegeri. Dengan sekelip mata, tanpa aku menyatakan apa apa, maklumat aku semua di dalam tangannya. Huhu.. Seksa sungguh kalau dapat kawan yang terlebih pandai ni. Nampak macam slow je, tapi.. cerdik bukan main.

Perkara pertama yang membuatkan aku terkejut bila dia tahu, blog aku. Tapi aku teringat, ada seseorang juga yang pernah berbuat sedemikian. Tapi sejauh mana sekarang ni dia mengambil tahu, entah, aku tidak pasti. Biarlah. Hahaha.. Adeh.. Sakit kepala. Sesungguhnya aku benar benar mengharapkan keajaiban ketika ini. Ya Allah, bantu lah aku. 

Belum habis dengan Milo Kosong Ais, yang Teha kata dia tu nampak lurus. Hahaha.. Jangan marah XD.. Entah apa dia buat sekarang, entah dia baca atau tidak update yang terbaru, entah dia tahu atau tidak aku memang tidak mampu untuk sambung cerita Aku Mualaf Part 9. Entah bila Allah anugerahkan aku ilham.. Aku masih menunggu. Menunggu masa yang sesuai, menunggu dan terus menunggu lah kalau hendak diceritakan., Wahaha..

Aku mohon  pada semua, doakanlah semoga urusanku untuk kembali ke tanah ari berjalan dengan lancar, seperti yang aku harapkan. Dan sememangnya aku berharap  sangat sangat.




0 comments:

Post a Comment